ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΠΑΙΔΙΩΝ...

ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΠΑΙΔΙΩΝ...
ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΜΕ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ " ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ"...

Πέμπτη 26 Οκτωβρίου 2017

ΤΑ ΣΤΑΔΙΑ ΕΚΜΑΘΗΣΗΣ ΚΟΨΙΜΑΤΟΣ ΜΕ ΨΑΛΙΔΙ....

Τα στάδια εκμάθησης κοψίματος με ψαλίδι (Δωρεάν ebook)

Η εκμάθηση κοψίματος με ψαλίδι ως δεξιότητα είναι πολύ σημαντική, αλλά ταυτοχρόνως και πολύ δύσκολη στο να κατακτηθεί από ένα μαθητή με ή χωρίς Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες.

Είναι μια προγραφική δεξιότητα, μιας και το παιδί χρησιμοποιεί τα τρία δάχτυλα που χρησιμοποιεί κατά τη γραφή, ακολουθεί γραμμές και μαθαίνει να κινείται μέσα σε πλαίσια. Το κόψιμο, λοιπόν, με το ψαλίδι βοηθά το παιδί να ενδυναμώσει και να συνδυάσει τους μύες των δαχτύλων που εμπλέκονται στη διαδικασία της γραφής. Επιπλέον, διδάσκει στο παιδί να χρησιμοποιεί ένα μόνο χέρι κατά τη διαδικασία του κοψίματος και το οδηγεί σταδιακά στην παγίωση της πλευρίωσης.

Το κόψιμο με το ψαλίδι είναι μια λεπτή κινητικότητα, και γι’ αυτό καλό είναι πριν ξεκινήσει η συγκεκριμένη εκμάθηση το παιδί να έχει εξασκηθεί και σε άλλες ασκήσεις λεπτής κινητικότητας, όπως να ανοίγει τρύπες σε ένα κομμάτι χαρτί με διακορευτή, να πιέζει μαλακά μπαλάκια για ενδυνάμωση του χεριού, να παίζει με δαχτυλόκουκλες για να μάθει να κουνάει το κάθε δάχτυλο του χεριού ξεχωριστά και προς διαφορετικές κατευθύνσεις, να βάζει μανταλάκια σε ένα κομμάτι χαρτί.  Κάτι ακόμα που θα πρέπει να προσέξουμε πριν ξεκινήσουμε την συγκεκριμένη δεξιότητα είναι να επιλέξουμε τα κατάλληλο ψαλίδι. Για αρχή καλό θα ήταν να χρησιμοποιήσουμε ειδικά ψαλίδια ασφαλείας. Αν το παιδί είναι αριστερόχειρας θα πρέπει να επιλέξουμε ένα ψαλίδι για αριστερόχειρες.

Η δεξιότητα κοψίματος με ψαλίδι θα πρέπει να διδαχθεί σε δύο στάδια:

Πρώτο στάδιο: Το παιδί μαθαίνει να κρατά σωστά το ψαλίδι.

Το παιδί μαθαίνει να κρατά το ψαλίδι με το σωστό τρόπο: τον αντίχειρα μέσα στη μια τρύπα, το μεσαίο δάκτυλο μέσα στην άλλη τρύπα και το δείκτη να στηρίζει πάνω στο εξωτερικό μέρος του ψαλιδιού. Σε περίπτωση που τα δάχτυλα του παιδιού είναι πολύ μικρά μπορούμε να το κατευθύνουμε ώστε να βάλει το μεσαίο δάχτυλο και το δείκτη σε μία τρύπα για να διευκολυνθεί.

Δεύτερο στάδιο: Το παιδί μαθαίνει να κόβει με ψαλίδι.

Αρχικά το παιδί μαθαίνει να κόβει μαλακά υλικά, όπως λωρίδες πλαστελίνης ή πηλού. Στη συνέχεια μαθαίνει να κόβει λωρίδες από μαλακά κορδόνια ή κλωστές, που του τις κρατάμε τεντωμένες, και έπειτα λωρίδες από χαρτί, που τις κόβει κομματάκια. Συνεχίζουμε με γραμμές πάνω σε χαρτί που χρειάζονται ένα ή δύο κοψίματα. Σταδιακά αυξάνουμε το μήκος των γραμμών μέχρι να καταφέρει το παιδί να κόβει ένα κομμάτι χαρτί στη μέση. Συνεχίζουμε με ευθείες γραμμές, με γραμμές ζικ-ζακ, και τέλος με καμπύλες. Έπειτα, το παιδί προχωρά στο κόψιμο απλών σχεδίων με ευθείς γραμμές, όπως τρίγωνα και τετράγωνα. Μόλις εξοικειωθεί, μαθαίνει να κόβει απλά σχέδια με καμπύλες και κύκλους. Στη συνέχεια, εξοικειώνεται με το κόψιμο πιο σύνθετων σχημάτων με ευθείες γραμμές, όπως ένα αστέρι, και τέλος μαθαίνει να κόβει πολύπλοκα σχήματα με καμπύλες.

Σάββατο 21 Οκτωβρίου 2017

ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ...


Θεατρικό Παιχνίδι- Μουσικοκινητική:Δημιουργήσαμε μια δικιά μας ιστορία και στη συνέχεια παίξαμε με  υφάσματα και υποδυθήκαμε διάφορους ρόλους...
Την ιστορία  μας συνόδευε μουσική υπόκρουση βγαλμένη απο εμάς...
    
    
    
          Εικαστικά:Χρωματίσαμε με Νερομπογιές και πινέλα την ομπρέλα μας ...
    
 
    
    
    
    
  Στη συνέχεια οι μικροί μας Δημιουργοί σχεδίασαν δικά τους έργα σε ελεύθερο σχέδιο... 
    
    
    

 

Σάββατο 14 Οκτωβρίου 2017

ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ...


   Κόψαμε μικρά χαρτάκια και φτιάξαμε με την τεχνική του ψηφιδωτού
   Φρούτα του φθινοπώρου τα οποία βάλαμε σε μία μεγάλη φρουτιέρα την οποία σχεδιάσαμε και χρωματίσαμε...

                         Στη συνέχεια ζωγραφίσαμε και παίξαμε με την πλαστελίνη ...
    


Επίσης η Δημιουργικότητα  ξεκινάει το Μεταβρεφικό &Βρεφικό Τμήμα:
Απο την Δευτέρα 16 Οκτωμβρίου και καθημερινά έως και Παρασκευή απο τις 12:30 έως 20:00
Και Σάββατο απο τις 10:00 έως 16:00...
Το τμήμα αυτό προσφέρει μια ξεχωριστή φροντίδα-φύλαξη, διαθέτει εξοπλισμό για χαρούμενη ενασχόληση των βρεφών.
Κύριο μέλημα μας σε αυτή την ηλικία είναι τόσο η ομαλή προσαρμογή του παιδιού στην ομάδα ,όσο και η προσωπική φροντίδα και καθαριότητα .
Όσον αφορά τις δραστηριότητες στο βρεφικό τμήμα έχει να κάνει με απλές κινητικές ασκήσεις, τραγουδάκια, παραμύθια, μιμητικά παιχνίδια κ.α. 






Τηλέφωνο Επικοινωνίας:28920 22319
Κινητό: 6975203028 και 6934247104

Τρίτη 10 Οκτωβρίου 2017

ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ...


    
   
    
    
   
Αύριο Τετάρτη 17:00- 18:00 Μουσικοκινητική

Επίσης η Δημιουργικότητα  ξεκινάει το Μεταβρεφικό &Βρεφικό Τμήμα:
Απο την Δευτέρα 16 Οκτωμβρίου και καθημερινά έως και Παρασκευή απο τις 12:30 έως 20:00
Και Σάββατο απο τις 10:00 έως 16:00...
Το τμήμα αυτό προσφέρει μια ξεχωριστή φροντίδα-φύλαξη, διαθέτει εξοπλισμό για χαρούμενη ενασχόληση των βρεφών.
Κύριο μέλημα μας σε αυτή την ηλικία είναι τόσο η ομαλή προσαρμογή του παιδιού στην ομάδα ,όσο και η προσωπική φροντίδα και καθαριότητα .
Όσον αφορά τις δραστηριότητες στο βρεφικό τμήμα έχει να κάνει με απλές κινητικές ασκήσεις, τραγουδάκια, παραμύθια, μιμητικά παιχνίδια κ.α. 






Τηλέφωνο Επικοινωνίας:28920 22319
Κινητό: 6975203028 και 6934247104

Σάββατο 7 Οκτωβρίου 2017

ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ...

Αυτές είναι οι Δημιουργίες μας που έγιναν το Σάββατο απο τους μικρούς μας καλλιτέχνες το θέμα μας είναι το φθινόπωρο ,έτσι χωρίς να χάσουμε χρόνο φτιάξαμε τα φύλλα του φθινοπώρου ...

Στη συνέχεια και αφού τελειώσαμε είπαμε να διαβάσουμε και ένα-δύο Παραμυθάκια ...

    Κάποια παιδιά όμως Συνέχισαν να Δημιουργούν:
    

   Και εδώ οι υπέροχες Δημιουργίες μας...
    

ΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ...

Τα τελευταία χρόνια το θεατρικό παιχνίδι έχει αρχίσει να κατακτά όλο και περισσότερο χώρο στον τομέα της εκπαίδευσης.

Με βασικό όπλο και εφόδιο τη μέθοδο του Λάκη Κουρετζή έχει καταφέρει να δρα ως ένα μέσο ψυχαγωγίας, μάθησης αλλά και εκπαίδευσης σε διάφορους τομείς της ζωής.
Η θεωρία του θεατρικού παιχνιδιού, ωστόσο, παραμένει άγνωστη για το ευρύ κοινό. Η δια του θεάτρου παίδευσις καθώς και η διαδικασία της εμψύχωσης δεν είναι ένα απλό παιχνίδι ρόλων. Πολλοί είναι εκείνοι που μιλούν για ένα θεατρικό παιχνίδι αποτελούμενο από ζωγραφική, εκμάθηση συναισθημάτων και εκπαίδευση σε κοινωνικές δεξιότητες. Ένα παιχνίδι, δηλαδή, που στοχεύει στο λογιστικό κομμάτι του ατόμου ενώνοντας διάφορες διαδραστικές ή βιωματικές δραστηριότητες.
Το θεατρικό παιχνίδι όμως δεν είναι αυτό. Η παιδαγωγική θεάτρου αναφέρεται σε μία συνεχή και δυναμική διαδικασία όπου ο στόχος διαμορφώνεται από την ομάδα. Η ανάγκη του ενός αποτελεί την ανάγκη της ομάδας και το αντίστροφο. Σε καμία περίπτωση ένα παζλ παιχνιδιών δεν αποτελούν το τόσο πολυφορεμένο θεατρικό παιχνίδι που τυγχάνει να ακούμε συχνά. Οι διαφορές ανάμεσα στη μέθοδο αυτή με πολλαπλούς όρους όπως τα παιχνίδια στο θέατρο, το δραματοποιημένο παιχνίδι, την ψυχοκινητική, τη βιωματική διαδικασία κ.α., είναι πολύ μεγάλες.Η διαφοροποίηση, λοιπόν, από τα είδη και τις μεθόδους που τυχαίνει να μπαίνουν ανεμπόδιστα κάτω από την ομπρέλα του θεατρικού παιχνιδιού αφορά ολους όσους ασχολούνται τόσο με τη γενική όσο και με την ειδική αγωγή και εκπαίδευση.
Στον τομέα της ειδικής αγωγής, ιδιαίτερα, το συνοθύλευμα αυτών των όρων με την λανθασμένη άποψη ότι τα παιδιά πρέπει να μπαίνουν για ακόμη μία φορά στη θέση του μαθητή, σε καμία περίπτωση δεν διέπει την ηθική, κοινωνική και παιδευτική διάσταση του θεατρικού παιχνιδιού. Η επικράτηση ενός Ιατροκεντρικού μοντέλου εκπαίδευσης ΑμεΑ σε συνδυασμό με την αυθαίρετη χρήση του «εμψυχωτής παιδαγωγικής θεάτρου και θεατρικού παιδνιδιού» έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία μιας διαστρεβλωμένης αντίληψης περί του τι προσφέρεται σε μια ομάδα θ. Παιχνιδιού.
Οι επαγγελματίες υγείας, λοιπόν, είναι καλό να γνωρίζουν τη χρήση του θεατρικού παιχνιδιού στην ειδική αγωγή. Είναι ευθύνη όλων να είναι ενήμεροι προτού προτείνουν στους γονείς την είσοδο ενός παιδιού σε μια ομάδα θεατρικού παιχνιδιού, όσο και το χώρο/πλαίσιο υλοποίησης αυτής. Η έγκυρη πληροφόρηση και η διαμόρφωση μιας προσωπικής άποψης περί του θέματος ίσως καταφέρει να διαφοροποιήσει τη μέθοδο παιδαγωγικής θεάτρου/ θεατρικού παιχνιδιού από τα υπόλοιπα προσφερόμενα προγράμματα που υπάρχουν σε πληθώρα.
Παναγιώτης Μπαρμπαγιάννης
Εργοθεραπευτής

Παρασκευή 6 Οκτωβρίου 2017

ΕΤΟΙΜΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΚΟΥΚΛΕΣ ΜΑΣ...


Αύριο Σάββατο 12:00 με 2:00 στο Θεατρικό μας Εργαστήρι  "Δημιουργικότητα" θα γίνει το Πρώτο μάθημα Εικαστικών, όπου με τους Μικρούς μας φίλους θα δημιουργήσουμε τις πρώτες μας κατασκεύες...