ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΠΑΙΔΙΩΝ...

ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΠΑΙΔΙΩΝ...
ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΜΕ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ " ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ"...

Πέμπτη 30 Νοεμβρίου 2017

ΚΑΙ ΤΟ ΛΙΟΜΑΖΩΜΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕ ...

Στο θεατρικό Παιχνίδι :Εϊπαμε για την Ελιά,τι είναι το ελαιόδεντρο ο Ελαιώνας ,το λιομάζωμα,
Ο ελαιοπαραγωγός και το Ελαιοτριβείο...
Στη συνέχεια βάλαμε μία Ελιά στην μέση και αφού χορέψαμε και τραγουδήσαμε ,στρώσαμε το Ελαιόπανο και το ράβδισμα με τον Παλιό παραδοσιακό τρόπο ξεκίνησε πιάσαμε την Ντέμπλα
Και ένα,ένα Παιδί άρχισε να χτυπάει την Ελιά για να πέσει ο Καρπός...

Στο τέλος χωρίσαμε τα φύλλα που έπεσαν και βάλαμε τις ελιές στο τσουβάλι για να πάνε 
Στο ελαιοτριβείο ...
              Το λιομάζωμα με μία ποιό Καλλιτεχνική ματιά...

                                   Καλή σοδειά και καλό Χειμώνα σε όλους ...

ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ...

Τρίτη 28 Νοεμβρίου 2017

ΠΟΙΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟΚΤΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ...

Το κατασκευαστικό: Αναπτύσσεται μετά τα 2, 5 έτη. Εδώ το παιδί είναι πιθανά να χρησιμοποιεί τουβλάκια, legko, playmobil για να κατασκευάσει ή
να δημιουργήσει κάτι.
Το κατασκευαστικό παιχνίδι μπορεί να είναι μοναχικό (το παιδί να παίζει μόνο του) ή συνεργατικό (το παιδί να παίζει με άλλα παιδιά). Οι δεξιότητες που αναδύονται είναι η αδρή και η λεπτή κινητικότητα καθώς και η εκμάθηση εννοιών (μικρό-μεγάλο, χρώματα).

Το συμβολικό: Eμφανίζεται μετά την ηλικία των 1,5  ετών. Εδώ  το παιδί καλείται να αναπαραστήσει  μέσω του παιχνιδιού ρόλους και δραστηριότητες της καθημερινής ζωής με σενάρια φανταστικά ή και υπαρκτά κάποιες φορές. Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσεται είναι η φαντασία, η ενίσχυση προφορικού λόγου και η ανάπτυξη κριτικής σκέψης.

Παιχνίδι με κανόνες: Αναπτύσσεται μετά τα 5 έτη. Εδώ το παιδί παίζει με συγκεκριμένους κανόνες και ρόλους. Τα παιδιά μοιράζονται μεταξύ τους σκέψεις και συναισθήματα. Τα παιχνίδια είναι ομαδικά όπως: Επιτραπέζια, ποδόσφαιρο-μπάσκετ,τράπουλα.
Η βασική δεξιότητα που κατακτάται είναι η κοινωνικοποιήση, η τήρηση κανόνων και η συνεργασία.

Στα παραπάνω τρία είδη παιχνιδιού θα πρέπει να αφήνουμε τα παιδιά να διαλέγουν εκείνα το είδος του παιχνιδιού που προτιμάνε και εμείς να είμαστε συνοδοιπόροι τους.

Παπαδοπούλου Ειρήνη
Ειδική Παιδαγωγός...

Δευτέρα 27 Νοεμβρίου 2017

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΘΕΑΤΡΟΥ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ...



Από το 2008 ο Διεθνής Οργανισμός για το Θέατρο στην Εκπαίδευση IDEA (International Drama/Theatre & Education Association) έχει ορίσει την 27η Νοεμβρίου ως Παγκοσμια Ημέρα Θέατρου στην Εκπαίδευση (IDEA Day) και καλεί τα μέλη του αλλά και όλους όσοι εμπλέκονται με το θέατρο, το εκπαιδευτικό δράμα, το θεατρικό παιγνίδι σε οποιαδήποτε διαδικασία τυπικής ή μη τυπικής εκπαίδευσης να το γιορτάζουν με εκδηλώσεις, παραστάσεις, επιμορφωτικές συναντήσεις, παρεμβάσεις σε σχολεία κάθε βαθμίδας κά..
Στην Ελλάδα τις κεντρικές εκδηλώσεις συντονίζει και προωθεί το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (τακτικό μέλος του IDEA και από τους πρωτεργάτες της καθιέρωσης της Παγκόσμιας Ημέρας). Στο "χρήσιμο υλικό" της ιστοσελίδας μας υπάρχουν προτάσεις και ιδέες για αναλογες εκδηλώσεις.
Στην Ελλάδα η Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση-27 Νοεμβρίου είναι από το 2008 η συνέχεια και εξέλιξη της ετήσιας ημερίδας "Μπροστά στις Νέες Προκλήσεις" που από το 1999  οργάνωνε το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση κάθε Φθινόπωρο καθώς και της "Ημέρας για το Θέατρο στην Εκπαίδευση" που γίορταζε στις 28/3 από το 2005 μέχρι και το 2007.

Κυριακή 19 Νοεμβρίου 2017

Η ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΠΕΡΑΣΕ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ...

  Θεατρικό Παιχνίδι: Είπαμε για το Πολυτεχνείο την Κυρία Δικτακτορία και την Κυρία Δημοκρατία τους Φοιτητές και φωνάξαμε... ΨΩΜΙ,ΠΑΙΔΕΙΑ ,ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ...
     Στο τέλος φτιάξαμε μια μικρή Ιστορία με λέξεις και πράγματα που είχαν να κάνουν με τις μέρες 
     Εκείνης της περιόδου ... 

Μουσικοκινητική-Δραματοποίηση:
Βάλαμε Μάσκες ζώων και αφού διαβάσαμε στη συνέχεια εξηγήσαμε την παρακάτω ιστορία 
Απο το παραμύθι που διαβάσαμε ,αρχίσαμε να κάνουμε ήχους ζώων και τον τρόπο που κινούνται 
(Π.χ. Πετάνε ,κολυμπάνε,περπατάνε κ,π,λ.)
 
                                                           Στα εικαστικά: 
Φτιάξαμε  μικρούς χιονάνθρωπους όπου τους βάλαμε κασκόλ,ακουστικά στα αφτάκια και τους αφήσαμε να απολαύσουν το σκί τους....
Στη συνέχεια φτιάξαμε ένα δέντρο χρησιμοποιώντας τα χεράκια των παιδιών και δημιουργήσαμε 
Κλαδάκια που στη συνέχεια διακοσμήσαμε με χρώματα χρυσόσκονη, μπαλάκια που έκοψαν και έφτιαξαν τα παιδιά εξασκώντας την λεπτή τους κινητικότητα ...






 
      

Κυριακή 12 Νοεμβρίου 2017

ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ...

Θεατρικό Παιχνίδι :Τα παιδιά έφτιαξαν ιστορία απο μία λέξει που είπε το καθένα
και στη συνέχεια,προσπάθησαν να περιγράψουν την έννοια αυτής της λέξης ...
   
  Μουσικοκινητικής:Τρέξαμε κάναμε ασκησούλες -δραστηριότητες με χρωματιστά μπαλόνια ...
                                         Παίξαμε και κουκλοθέατρο ...
 Εικαστικά:Εκεί μπήκαμε σε Χριστουγεννιάτικο Κλίμα και το κάθε παιδί έφτιαξε την δικιά του φάτνη...






    

Δευτέρα 6 Νοεμβρίου 2017

ΤΗΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΣΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ...


Την Προηγούμενη εβδομάδα στην δημιουργηκότητα και συγκεκριμένα στο Θεατρικό Παιχνίδι είπαμε για την αποταμίευση τους λόγους που πρέπει να αποταμιεύουμε χρήματα στον κουμπαρά μας ..Κ.π.λ..
    Στη Μουσικοκινητική παίξαμε με κορδέλες και χορέψαμε στους ρυθμούς τραγουδιών 
   Ενώ τα κορίτσια μας έκαναν και διάφορες φιγούρες που έχουν μάθει στο Μπαλέτο...
   

Στα εικαστικά φτιάξαμε κουλουράκια και στη συνέχεια εκμεταλλευτήκαμε το υπόλοιπο της ώρας
Και σχεδιάσαμε - ζωγραφίσαμε την παλάμη του χεριού μας και στο τέλος την χρωματίσαμε ...
  
    
   
                                                          Κατερίνα
    

    Η Δημιουργηκότητα συνεχίζεται και αυτήν την Εβδομάδα ...
   

                                     Σας περιμένουμε ...