ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΠΑΙΔΙΩΝ...

ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΠΑΙΔΙΩΝ...
ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΜΕ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ " ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ"...

Δευτέρα 12 Νοεμβρίου 2018

Η ΕΛΙΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΑ....

image
Αναγνωστικόν Δ΄ Δημοτικού (1954) Τάσσος
Πριν από 40, 50 ή και περισσότερα ακόμη χρόνια- προτού η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, γίνει μέρος των σχολικών προγραμμάτων- οι Βοτανικές, οι Ζωολογίες, οι Φυσικές Ιστορίες, όπως και τα Αναγνωστικά του Δημοτικού και των πρώτων τάξεων του Γυμνασίου, αφιέρωναν αρκετές σελίδες στο φυσικό περιβάλλον, αλλά και στη γεωργία και στην κτηνοτροφία του τόπου.

Κι ενώ ο καπνός, το βαμβάκι, το στάρι, τα σταφύλια και ο μεταξοσκώληκας, περιορίζονταν μάλλον στις Βοτανικές και στις Φυσικές Ιστορίες, η Ελιά -λόγω της σχέσης της με τον πολιτισμό, την Ιστορία και τον καθημερινό βίο των κατοίκων της τότε αγροτικής χώρας-είχε το προνόμιο να είναι παρούσα και στα Αναγνωστικά, αυτά τα σημαντικά βιβλία με τα οποία ο μικρός μαθητής μάθαινε να συλλαβίζει τον τόπο του και τη γλώσσα του.

Όσο όμως το πολυύμνητο δένδρο ευτύχησε στην επιλογή του ως διδακτικό αντικείμενο των σχολικών εγχειριδίων, άλλο τόσο ευτύχησε σε μερικές από τις αναπαραστάσεις του. Όχι τόσο σε αυτές των ειδικών βιβλίων Φυσικής Ιστορίας και Βοτανικής-μερικές από τις οποίες είναι πρόχειρες και όπως μπορεί να αντιληφθεί κανείς, ανατρέχοντας στα ιστορικά σχολικά εγχειρίδια στην ιστοσελίδα του Ι.Ε.Π.*, προϊόντα «ανακύκλωσης»παλαιότερων εκδόσεων- αλλά στα Αναγνωστικά και στα Νεοελληνικά Αναγνώσματα.

Σε αρκετά από αυτά- στα οποία η εικονογράφηση ήταν προϊόν σχεδιασμού και φροντίδας, ώστε τα εικαστικά στοιχεία των βιβλίων να είναι επιμελημένα και ισότιμα με το κείμενό του-περιλαμβάνονται εξαιρετικές αναπαραστάσεις της ελιάς, αλλά και των δραστηριοτήτων που συνδέονταν μαζί της.

Ανάμεσα σε αυτές επιλέξαμε και σας παρουσιάζουμε τις εικονογραφήσεις:

Του Τάσσου (Αναστασίου Αλεβίζου) στα Αναγνωστικά της Δ’ Δημοτικού (1954, 1961), του Κ. Θετταλού στα Νεοελληνικά Αναγνώσματα της Γ’ Γυμνασίου (1950), του Σπύρου Βασιλείου στα Αναγνωστικά της Γ΄Δημοτικού (1955) και της Ε’ Δημοτικού (1949, 1952) και του Αγ. Αστεριάδη στο Αναγνωστικό της Στ΄Δημοτικού (1970, όλες τους ξεχωριστές για την καθαρή και λιτή γραμμή τους και το εξαιρετικό εικαστικά και παιδαγωγικά αποτέλεσμά τους.

imageimage
Γ' Δημοτικού (1955), Κ. ΘετταλούΣτ' Δημοτικού, Αγ. Αστεριάδη


imageimage
E' Δημοτικού (1949), Σπύρου ΒασιλείουE'  Δημοτικού (1952), Σπύρου Βασιλείου

image
Nεοελληνικά Αναγνώσματα, Γ' Γυμνασίου (1950)


image
Αναγνωστικό Β' Δημοτικού 1961 (Εικον.Μανουσάκης)


Μαζί με αυτές παραθέτουμε και μερικές από τις αναπαραστάσεις της ελιάς στα βιβλία Βοτανικής και Φυσικής Ιστορίας


imageimage
Τάσσος, Χατζής 2Εγχειρίδιο Φυτολογίας, Β΄ Τάξεως των Εξαταξίων Γυμνασίων και Ημιγυμνασίων και Δ΄ των Οκτατάξιων Γυμνασίων, Γαβρεσέας
imageimage
Νικ. Βάγιας Φυτολογία για την Γ΄ και Δ΄ Τάξη του ΔημοτικούΣτοιχεία Φυτολογίας, προς χρήσιν των μαθητών της Δευτέρας τάξεως των Ημιγυμνασίων και Εξαταξίων Γυμνασίων, Π. Τσιλήθρας, 1931
imageimage
Εγχειρίδιον Βοτανικής Σπ. Μηλιαράκης 1885 προς χρήσην των ΓυμνασίωνΦυσική Ιστορία (Ζωολογία – Φυτολογία), για την τρίτη τάξη του Δημοτικού Σχολείου και το 1ο έτος συνδιδασκαλίας, Χάρης Πάτσης
imageimage
Βοτανική - ζωολογία Α΄ Γυμνασίου, Πέτρος Γ. Βότσης, Μαρία Τσώνου-Πολάτου, εικον.Μαρία ΧατζηπέτρουΠαναγιώτης Γαβρεσέας Εγχειρίδιον Φυτολογίας [1950, 1η Έκδοση]
imageimage
Γ.Μαυριάς, Δ. Κανιούρας, Α. Αποστόλου Φυσ. Ιστορία ΕικονΑριστοτέλης Κουρτίδης Υποδείγματα Διδασκαλίας προσαρμογή σχολικό κήπον [1913]

Πέμπτη 8 Νοεμβρίου 2018

Η " ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ " ΠΑΕΙ ΣΤΟ 2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΟΙΡΩΝ...



Στα πλαίσια των απογευματινών δραστηριοτήτων μας έχουμε την παρακάτω προσφορά απο το Θεατρικό Εργαστήρι » Δημιουργικότητα»

Ανακοίνωση

Σε συνεργασία με το Θεατρικό Εργαστήρι «Δημιουργικότητα » θα δημιουργηθεί ΤμήμαΘεατρικού Παιχνιδιού Δημιουργίας και Έκφρασης ….

Μέσα απο την • εμψύχωση την • Δραματοποίηση το •Παιχνίδι Ρόλων καιΕμπιστοσύνης σε συνδυασμό με τη •Μουσικοκινητική Αγωγή το Παιδί μπορεί να εκφράσει τους Φόβους του να κοινωνικοποιηθεί να μάθει να συνεργάζεται και να μοιράζεται …

Υπεύθυνος : Καπαρουδάκης Ιωάννης
Παιδαγωγός –Εμψυχωτής

20.00€ το Μήνα ανα Παιδί και 15.00€ για τα Αδέλφια …

Τηλέφωνο για Πληροφορίες -εγγραφές στο:28920 22319&6975203028
4 ώρες την εβδομάδα …

Όποιοι γονείς ενδιαφέρονται μπορούν να επικοινωνήσουν με τον κύριο Καπαρουδάκη Γιάννη για τις ώρες και τον προγραμματίσμο των δραστηριοτήτων αυτών, οι οποίες θα είναι 4 ώρες την εβδομαδα.

Δευτέρα 5 Νοεμβρίου 2018

ΤΟ ΛΙΟΜΑΖΩΜΑ ΣΤΗΝ ...ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ...

   Αυτή την Εβδομάδα είπαμε για το Λιομάζωμα συζητήσαμε και Μάθαμε πώς μαζευούμε το λάδι πώς είναι η Ελιά πόσο καλό στην υγεία μας κάνει  και στη συνέχεια διαβάσαμε το Παραμύθι της Ελιάς...

ΕΛΙΆ ΚΑΙ ΕΛΑΙΌΛΑΔΟ 
Στα πλαίσια αυτού του προγράμματος μάθαμε για την ελιά και τα προϊόντα που έχουν σχέση με αυτήν.

ΣΚΟΠΌΣ:Να αγαπήσουν τα παιδιά το περιβάλλον και να υιοθετήσουν θετική συμπεριφορά απέναντι του.

ΣΤΌΧΟΙ :Γνωστικοι στόχοι 
               Συναισθηματικοί στόχοι 
               Ψυχοκινητικοι στόχοι 

Γνωριμία με το δέντρο της ελιάς 
•Τρόποι καλλιέργειας της ελιάς 
•Η διαδικασία του λιομαζωματος και η παραγωγή του ελαιολαδου 
•Προϊόντα ελιάς 
• Αξία του ελαιολαδου στη διατροφή μας

       Τέλος είδαμε ένα Βίντεο με το Λιομάζωμα :https://youtu.be/lPszyK-EuXQ
       Και ένα στο Ελαιουργείο:https://youtu.be/MJ8I1C0gG8o

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ- ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ -ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΤΗΝ ...ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ...

                                      Ο τοίχος είχε τις Δικές του Απορίες...
      •Τι Καιρό έχει Σήμερα ;;;;
      • Τι ώρα είναι;;;
      •Τι Μήνα έχουμε;;;
      •Τι ημέρα είναι;;;
 
     Είδαμε και το Βίντεο με την Ώρα :

   

    Ο Γιατρός και η Νοσυλεύτρια..
     Λίγο πρίν την εγχείρηση ...
      Η Αναισθησιολόγος 

Σάββατο 3 Νοεμβρίου 2018

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΣΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ...


Όταν ακούμε την φράση «Θεατρικό Παιχνίδι» αμέσως το μυαλό μας πηγαίνει σε κάτι ευχάριστο και διασκεδαστικό.

 Τι καταφέρνουμε όμως μέσα από αυτό και ποιος είναι ο στόχος του θεατρικού παιχνιδιού;

Τα παιδιά καθώς συνδυάζουν το παιχνίδι με το θέατρο έχουν την δυνατότητα να καλλιεργήσουν την φαντασία τους και να ανακαλύψουν τον κόσμο γύρω τους. 

Μαθαίνουν χωρίς να χρειάζεται να αποστηθίσουν, αναπτύσσουν κοινωνικές δεξιότητες, μαθαίνουν να συνεργάζονται και όλα αυτά καταλήγουν στην ανάπτυξη της αυτοπεποίθησής τους μέσα από ένα δημιουργικό και ψυχαγωγικό τρόπο!

Στόχος του σεμιναρίου είναι η θεατρική τέχνη και τα στοιχεία του θεάτρου, το παιχνίδι και τα εικαστικά να γίνουν εργαλείο στα χέρια του εμψυχωτή απέναντι σε κάθε ηλικιακή ομάδα. Μέσα από βιωματικές ασκήσεις και παιχνίδια ρόλων οι συμμετέχοντες θα μάθουν την μεθοδολογία, ώστε να αξιοποιήσουν τις θεατρικές τεχνικές ο καθένας στο επάγγελμα του.

Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, ειδικούς παιδαγωγούς, ηθοποιούς, θεατρολόγους, εμψυχωτές, επαγγελματίες ψυχολογίας και θεραπευτές, φοιτητές παιδαγωγικών, κοινωνικών και καλλιτεχνικών σπουδών και γενικά οποιονδήποτε ασχολείται ή επιθυμεί να ασχοληθεί με ομάδες και με το θεατρικό παιχνίδι. Ακόμα και σε γονείς!

Το κάθε εργαστήριο θα παίρνει ως αφορμή τις ανάγκες μιας ηλικιακής ομάδας και σχολικής βαθμίδας, όπου μέσα από αντίστοιχες δράσεις και παιχνίδια οι συμμετέχοντες θα ανακαλύψουν νέες μεθόδους εκπαίδευσης και ανάπτυξης. 

Στο τέλος θα έχουν κατανοήσει πώς η μία ηλικία τροφοδοτεί την άλλη και με ποιους τρόπους μπορούμε να δουλέψουμε ένα κοινό θέμα με πολλές προεκτάσεις.

Τα Μαθήματα ξεκινάνε αυτο το Σάββατο 10 Νοεμβρίου στο Θεατρικό Εργαστήρι ...

Το Κόστος είναι στα 30.00€ Ο μήνας χωρίς καμία άλλη επιβάρυνση ...

Καλέστε στο:28920 22319 ή στο 6975203028 για να κλείσετε μία θέση τώρα:

Το Προγραμμά μας:

Νοέμβριος

  • Θεατρικό και εικαστικό παιχνίδι στην ηλικία των 4-7 ετών.

Αντιμέτωποι με κάτι νέο. Πώς μαθαίνω σε ένα παιδί να γίνει μέλος μιας ομάδας. Πώς εξωτερικεύω τα συναισθήματα και τις αγωνίες του

Δεκέμβριος

  • Θεατρικό και εικαστικό παιχνίδι στην ηλικία των 8-12 ετών.

Σύνδεση και επεξεργασία σύνθετων ασκήσεων που οδηγούν στην δημιουργική σκέψη. Ανακαλύπτω τρόπους που θα οδηγήσουν τα παιδιά να συνθέσουν και να δημιουργήσουν την δική τους μορφή τέχνης.

Ιανουάριος

  • Θεατρικό και εικαστικό παιχνίδι την ηλικία των 12-17 ετών.

Βιώνω την εφηβεία μέσα από το θέατρο. Πώς θα οδηγήσω τα παιδιά να εκφράσουν φόβους και αγωνίες μέσα από το παιχνίδι. Πώς αντιμετωπίζω τις σωματικές αλλαγές που συμβαίνουν σε αυτήν την ηλικία.

Φεβρουάριος

  • Θεατρικό και εικαστικό παιχνίδι στην ηλικία των 17-25 ετών.

Οι ενήλικες παίζουν; Τι προσφέρει το παιχνίδι σε έναν ενήλικα και πώς συμβάλλει στην καθημερινότητα του.

Μάρτιος

  • Θεατρικό και εικαστικό παιχνίδι στην ηλικία των 25-35 ετών.

Ο ρόλος του παιδαγωγού- εμψυχωτή απέναντι σε μια ομάδα. Πώς θα κάνω το μάθημα πιο ευχάριστο και μεταδοτικό.

Απρίλιος

  • Θεατρικό και εικαστικό παιχνίδι στην ηλικία των 35-45 ετών.

Καθώς βαραίνει ο Δάσκαλος, βαραίνει και το μάθημα που κάνει; Εξελίσσω τον τρόπο που σκέφτομαι και δρω μέσα στην τάξη, ανατροφοδότηση του εμψυχωτή-παιδαγωγού.

Μάιος

  • Θεατρικό και εικαστικό παιχνίδι στην ηλικία των 45 έως …. ετών.

Θεατρικοί ρόλοι ευρείας γκάμας λειτουργούν ως ερέθισμα για την επεξεργασία μύθων και παιχνιδιών που συμβάλλουν στην απελευθέρωση των βαθύτερων σκέψεων παιδιών και ενηλίκων.

Ιούνιος

  • Απολογισμός εργαστηρίου μέσω ομαδικής παρουσίασης.

Συνύπαρξη όλων των ηλικιακών ομάδων. Το θεατρικό και εικαστικό παιχνίδι ένας κύκλος συνάντησης και δημιουργίας.