Σύμφωνα με νέα βρετανική έρευνα, τα παιδιά που χρησιμοποιούν πολύ τα χέρια τους είναι περισσότερο ευρηματικά και σκέφτονται πιο πρωτότυπες ιδέες, συγκριτικά με τους συνομηλίκους τους, που αξιοποιούν λιγότερο τα χέρια τους.
Οι ψυχολόγοι Elizabeth Kirk και Carine Lewis από τα Πανεπιστήμια «University of York» και «University of Hertfordshire» αντίστοιχα, έκαναν μια σειρά από πειράματα. Στο πρώτο πείραμα μοίρασαν εικόνες από αντικείμενα καθημερινής χρήσης, όπως εφημερίδες, τενεκεδένια κουτιά και κατσαρόλες σε 78 παιδιά, ηλικίας 9-11 ετών και τους ζήτησαν να σκεφθούν και να καταγράψουν μια σειρά από χρήσεις που θα μπορούσαν να έχουν τα αντικείμενα αυτά. Στο δεύτερο πείραμα, οι ειδικοί έδωσαν τα αντικείμενα σε μια άλλη ομάδα με 54 παιδιά, ηλικίας 8-11 ετών, από τα οποία ορισμένα παιδιά φορούσαν γάντια ενώ κάποια άλλα όχι, και τους ζήτησαν να τα χρησιμοποιήσουν με διάφορους τρόπους, πέρα από την κοινή τους χρήση.
Μέσα από αυτά τα πειράματα οι δύο ερευνήτριες διαπίστωσαν ότι τα παιδιά που είχαν τη δυνατότητα και επιπλέον παροτρύνθηκαν να χρησιμοποιήσουν τα χέρια τους, εξερεύνησαν καλύτερα τις ιδιότητες των αντικειμένων που τους είχαν δοθεί και σκέφτηκαν κατά μέσο όρο 53 καινοτόμες χρήσεις για τα αντικείμενα αυτά. Αντίθετα, τα παιδιά που δεν ενθαρρύνθηκαν να χρησιμοποιήσουν τα χέρια τους πρότειναν μόλις 13 δημιουργικές χρήσεις.
«Τα ευρήματα είναι εξαιρετικά σημαντικά τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τους γονείς. Οι χειρονομίες μπορούν πράγματι να τα βοηθήσουν να σκεφτούν φρέσκες ιδέες. Τα παιδιά θα πρέπει να ενθαρρύνονται να σκέφτονται με τα χέρια τους», δήλωσε η Kirk.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου