ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΠΑΙΔΙΩΝ...

ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΠΑΙΔΙΩΝ...
ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΜΕ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ " ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ"...

Τρίτη 26 Σεπτεμβρίου 2017

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΣΤΑΔΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ...

Tο παιχνίδι είναι πολύ σημαντικό για την ανάπτυξη των παιδιών. Γι’ αυτό το λόγο ειδικοί προσπαθούν να ταξινομήσουν το παιχνίδι εξελικτικά, ανάλογα δηλαδή με την ηλικία και το αναπτυξιακό επίπεδο του παιδιού.
Ο πρώτος ειδικός που έκανε τη διάκριση μεταξύ του συμβολικού παιχνιδιού, του παιχνιδιού εξάσκησης και του παιχνιδιού με κανόνες ήταν ο Jean Piaget (Piaget, 1951; Wood, 1998).
Ο Vygotsky, επίσης, ασχολήθηκε πολύ με το παιχνίδι, τονίζοντας πως μέσα από αυτό τα παιδιά μαθαίνουν και εξασκούν βασικές κοινωνικές δεξιότητες, μαθαίνουν πώς να αλληλοεπιδρούν, να παίζουν παιχνίδια ρόλων και πώς να ψεύδονται (Vygotsky, 1967). Θεωρεί, μάλιστα, πως το παιχνίδι έχει καθοριστικό ρόλο από τα πρώιμα στάδια ανάπτυξης του παιδιού και το συνδέει με τη ζώνη επικείμενης ανάπτυξης (zone of proximal development). Όπως εξηγούν οι Bodrova & Leong (2015), το παιχνίδι χρησιμεύει ως μέσον για την ανάδυση καινούριων γνωστικών/αναπτυξιακών λειτουργιών, δημιουργώντας ουσιαστικά τη ζώνη επικείμενης ανάπτυξης.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου