Δευτέρα 20 Ιουνίου 2022

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΦΤΙΑΞΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΠΑΤΕΡΑ ΚΑΙ ΠΑΝΤΡΕΨΑΝ ΤΟΝ ΚΑΒΟΥΡΑ ...

 







Στόχοι/Σκοποί:


  • Γνωριμία και καλλιέργεια του ρυθμού 7/8 (3+2+2), με ιδιαίτερη έμφαση στα ισχυρά και ασθενή μέρη του μέτρου.
  • Ετοιμότητα και συντονισμός κινήσεων.
  • Μουσική ανάγνωση.
  • Ενίσχυση της δημιουργικότητας και της φαντασίας.
  • Ενθάρρυνση της προσωπικής έκφρασης.

Το τραγούδι:



Παρτιτούρα:



Οι στίχοι:

Παντρεύουνε τον κάβουρα, ωωω

και του δίνουν τη χελώνα
ντράγκα ντρούγκα τα `ργανα 
ώρε τα `ργανα

Κάλεσαν και τον πόντικα, ωωω
τα συμβόλαια να γράψει
ντράγκα ντρούγκα τα `ργανα 
ώρε τα `ργανα

Καλέσαν το σκατζόχοιρο, ωωω
γιε μ' τα στέφανα ν’ αλλάξει
ντράγκα ντρούγκα τα `ργανα 
ώρε τα `ργανα

Καλέσαν και το τζίτζικα, ωωω
για να παίξει το βιολί του
ντράγκα ντρούγκα τα `ργανα 
ώρε τα `ργανα

Καλέσαν και το γάιδαρο, ωωω
για να πάει να τραγουδήσει
ντράγκα ντρούγκα τα `ργανα 
ώρε τα `ργανα

Καλέσαν και το μέρμηγκα, ωωω
τα προικιά να κουβαλήσει
ντράγκα ντρούγκα τα `ργανα 
ώρε τα `ργανα



Καλέσαν και την αλεπού, ωωω
γιε μ' τις κότες να μαγίσει
ντράγκα ντρούγκα τα `ργανα 
ώρε τα `ργανα

Καλέσαν και το βάτραχο, ωωω
το νερό να κουβαλήσει
ντράγκα ντρούγκα τα `ργανα 
ώρε τα `ργανα

Καλέσαν κι όλο το χωριό, ωωω
ναι, στο γάμο να γλεντήσει

ντράγκα ντρούγκα τα `ργανα 


ώρε τα `ργανα

Πορεία Διδασκαλίας:

Δραστηριότητα 1η - Γνωριμία με το περιεχόμενο του τραγουδιού:

  • Τραγουδάμε το τραγούδι για πρώτη φορά στα παιδιά.
  •  Έπειτα τα ρωτάμε για το θέμα του τραγουδιού και συμφωνούμε ότι πρόκειται για έναν γάμο. Οδηγούμε τα παιδιά να καταλάβουν ότι στο γάμο αυτό υπάρχουν οργανοπαίχτες που πήγαν εκεί για να παίξουν μουσική, να διασκεδάσουν τους καλεσμένους και να κάνουν το γάμο του κάβουρα με τη χελώνα πραγματικά αξέχαστο.
  • Ρωτάμε τα παιδιά τι σημαίνουν οι στίχοι:
  •  "Ντράγκα ντρούγκα τα όργανα".
  •  Συζητάμε για τη διαδικασία της τελετής ενός παραδοσιακού γάμου. 
  • Ζητάμε από τα παιδιά να θυμηθούν ποιοι είναι οι καλεσμένοι στο γάμο που περιγράφει το τραγούδι και τι προσφέρει ο καθένας. Συζητάμε δηλαδή για το γάμο, το γαμπρό, τη νύφη, τους καλεσμένους και τη δουλειά που κάνει ο καθένας κ.τ.λ.
  • Τα παιδιά εντοπίζουν τα πρόσωπα - ζώα που συμμετέχουν και αναφέρουν το ρόλο τους στο γάμο.

Κάβουρας και Χελώνα: ο γαμπρός και η νύφη
Ποντικός: συμβολαιογράφος
Σκαντζόχοιρος: Κουμπάρος
Τζίτζικας: παίζει βιολί
Γάιδαρος: τραγουδιστής
Μέρμηγκας: κουβαλάει προικιά
Αλεπού: μαδάει κότες για το φαγητό των καλεσμένων
Βάτραχος: κουβαλάει νερό





Δραστηριότητα 2η - Εκμάθηση του τραγουδιού:

 Η πορεία διδασκαλίας διαφοροποιείται εάν τα παιδιά είναι σε θέση να διαβάσουν τους στίχους του τραγουδιού με άνεση...






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου