ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΠΑΙΔΙΩΝ...

ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΠΑΙΔΙΩΝ...
ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΜΕ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ " ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ"...

Τετάρτη 4 Οκτωβρίου 2017

Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ...




Σήμερα στο πρώτο μάθημα Μουσικοκινητικής , το θέμα που ασχοληθήκαμε ήταν η παγκόσμια ημέρα ζώων...
Μια μέρα ξεχωριστή για τους φίλους μας...

Έτσι τραγουδήσαμε τραγούδια που μίλαγαν για τα ζώα και παίξαμε παιχνίδια που αφορούσαν τους ξεχωριστούς φίλους...

Είπαμε ποιό είναι το αγαπημένο μας ζώω πως πρέπει να συμπεριφερόμαστε σ'αυτά και στη φύση γενικότερα...



Η Δημιουργία στη Δημιουργικότητα συνεχίζεται ... 

Δευτέρα 2 Οκτωβρίου 2017

ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΜΑΣ ΜΑΘΗΜΑ...


Η Δημιουργία στη Δημιουργικότητα ξεκίνησε με το πρώτο μας Μάθημα Θεατρικού Παιχνιδίου,
ελπίζω οι μικροί μας Ηθοποιοί να απολαύσαν το πρώτο ταξίδι φαντασίας και έκφρασης...
Ανανεώνουμε την συναντησή μας για την Τετάρτη 4 οκτωμβρίου στο μάθημα της Μουσικοκινητικής και ώρα 17:00 στο Θεατρικό μας Εργαστήρι ...

Αναλυτικά το Προγραμμά μας είναι

Δευτέρα: (απόγευμα )17:00 -18:00 θεατρικό Παιχνίδι

Τετάρτη 17:00 -18:00 Μουσικοκινητική  Αγωγή

Σάββατο 12:00 -2:00 ( πρωϊ) Εικαστικά...

Οι εγγραφές συνεχίζονται απο Δευτέρα - Παρασκευή απο 17:00 - 20:00
Και Σάββατο 12:00-2:00...

Κυριακή 1 Οκτωβρίου 2017

ΚΑΛΑΘΙΑ ΜΕ ΦΡΟΥΤΑ....

Zευγάρια..

Ακούγοντας το παραδοσιακό τραγούδι "μηλο μου κόκκινο "τα  νήπια   χορεύουν γύρω από τα χάρτινα φρούτα που έχουμε  κόψει στη μέση.
Μόλις σταματήσει η μουσική παίρνουν από ένα μισό και ψάχνουν να βρουν το άλλο μισό φρούτο τους .Έτσι σχηματίζουν ζευγάρια.Τα ζευγάρια  συζητούν  μεταξύ τους  για το αγαπημένο τους φρούτο  και το  παρουσιάζουν.

ΤΕΤΡΑΔΕΣ
Με την συνοδεία του ίδιου τραγουδιού  "μήλο μου κόκκινο"  τα νήπια χορεύουν με το ταίρι τους.Με το σταμάτημα της μουσικής βρίσκουν άλλο ένα ζευγάρι και σχηματίζουν ομάδα(τετράδα)
κάθε ομάδα φτιάχνει ένα καλάθι της και αποφασίζουν με ποια φρούτα θα γεμίσουν το καλάθι .
(τους βοηθάμε με ερωτήσεις για να μάθουν να καταμερίζουν εργασίες)
Δίνουν ένα όνομα στην ομάδα)



ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ
Κάθε ομάδα με τη σειρά της παρουσιάζεται στην ολομέλεια  της τάξης.Ένα παιδί αναλαμβάνει να συστήσει τα μέλη της ομάδας και το όνομα της.Παρουσιάζουν την τελική δημιουργία τους λέγοντας  μια μικρή ιστορία "πως βρέθηκαν τα φρούτα στο καλάθι"
Οι ιστορίες τους καταγράφονται και  η τελική τους δημιουργία αναρτάται στην τάξη

 με  τα φρούτα που μας έμειναν ...φτιάξαμε το ταίρι τους..


Τρίτη 26 Σεπτεμβρίου 2017

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΣΤΑΔΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ...

Tο παιχνίδι είναι πολύ σημαντικό για την ανάπτυξη των παιδιών. Γι’ αυτό το λόγο ειδικοί προσπαθούν να ταξινομήσουν το παιχνίδι εξελικτικά, ανάλογα δηλαδή με την ηλικία και το αναπτυξιακό επίπεδο του παιδιού.
Ο πρώτος ειδικός που έκανε τη διάκριση μεταξύ του συμβολικού παιχνιδιού, του παιχνιδιού εξάσκησης και του παιχνιδιού με κανόνες ήταν ο Jean Piaget (Piaget, 1951; Wood, 1998).
Ο Vygotsky, επίσης, ασχολήθηκε πολύ με το παιχνίδι, τονίζοντας πως μέσα από αυτό τα παιδιά μαθαίνουν και εξασκούν βασικές κοινωνικές δεξιότητες, μαθαίνουν πώς να αλληλοεπιδρούν, να παίζουν παιχνίδια ρόλων και πώς να ψεύδονται (Vygotsky, 1967). Θεωρεί, μάλιστα, πως το παιχνίδι έχει καθοριστικό ρόλο από τα πρώιμα στάδια ανάπτυξης του παιδιού και το συνδέει με τη ζώνη επικείμενης ανάπτυξης (zone of proximal development). Όπως εξηγούν οι Bodrova & Leong (2015), το παιχνίδι χρησιμεύει ως μέσον για την ανάδυση καινούριων γνωστικών/αναπτυξιακών λειτουργιών, δημιουργώντας ουσιαστικά τη ζώνη επικείμενης ανάπτυξης.


Παρασκευή 22 Σεπτεμβρίου 2017

ΞΕΚΙΝΟΥΝ ΟΙ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ "ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ"...

                                                    Σ'ένα ξεχωριστό χώρο

O νέος και πρωτοποριακός χώρος παιχνιδιού και επικοινωνίας, είναι εδώ.
 Ένα κέντρο δημιουργικής απασχόλησης φτιαγμένο με αγάπη, όπου τα παιδιά σας βλέπουν τη γνώση να γίνεται παιχνίδι.
 Μέσα από το ελεύθερο παιχνίδι, αλλά και από υψηλού επιπέδου καλλιτεχνικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες, προάγεται η καλλιέργεια των φυσικών τους κλίσεων καθώς και η φαντασία τους.

οι  εγγραφές ξεκίνουν την Δευτέρα 25 Σεπτεμβρίου σας περιμένουμε να Δείτε απο Κόντα τον χώρο μας,εσείς και τα ΠΑΙΔΙΑ σας...
βρισκόμαστε στις Μοίρες στην Οδό ΄'Οδηγήτριας 56 "έναντι Πρώτου Δημοτικού Σχολείου Μοιρών...

Ωράριο Λειτουργείας:Απο Δευτέρα -Παρασκεύη
           απογευματινές ώρες :17:00-20:00
Kαι Σάββατο πρωί 12:00-2:00...
     
Τηλέφωνο Επικοινωνίας:28920 22319
Κινητό: 6975203028 και 6934247104
e-mail:dhmioyrgikothta@gmail.com Facebook: //https://www.facebook.com/dhmiourgikothta/ 
site:https://dhmiourgikothta.blogspot.com.


Καπαρουδάκης Ιωάννης
Παιδαγωγός-εμψυχωτής

Δραστηριότητες...

Θεατρικό παιχνίδι

 

Το Θεατρικό Παιχνίδι απευθύνεται σε παιδιά 3-5 ετών Προσχολικής Ηλικίας ,6-9 Προεφηβικό και  10-17 Εφηβικό όπως και για Ενήλικες..

Μέσα από ασκήσεις χαλάρωσης, συγκέντρωσης, ομαδικότητας...

Μουσικοκινητικά παιχνίδια

Μέσα από το παιχνίδι και τις διασκεδαστικές ασκήσεις κίνησης και μουσικής, το παιδί αποκτά καλύτερη σχέση με το σώμα του...

Εικαστικά                                       
                                       


Σκοπός του μαθήματος είναι η εκμάθηση της σωστής χρήσης του κάθε ζωγραφικού υλικού...
  
Μεταβρεφικό &Βρεφικό Τμήμα
Το τμήμα αυτό προσφέρει μια ξεχωριστή φροντίδα-φύλαξη, διαθέτει εξοπλισμό για χαρούμενη ενασχόληση των βρεφών.
Κύριο μέλημα μας σε αυτή την ηλικία είναι τόσο η ομαλή προσαρμογή του παιδιού στην ομάδα ,όσο και η προσωπική φροντίδα και καθαριότητα .
Όσον αφορά τις δραστηριότητες στο βρεφικό τμήμα έχει να κάνει με απλές κινητικές ασκήσεις, τραγουδάκια, παραμύθια, μιμητικά παιχνίδια κ.α.






Δευτέρα 18 Σεπτεμβρίου 2017

ΤΟ ΠΙΑΣΙΜΟ ΤΟΥ ΜΟΛΥΒΙΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ...

Η ικανότητα να γράφουμε είναι μια πιο σύνθετη ικανότητα από όσο νομίζουμε. Το γράψιμο επηρεάζεται από την ανάπτυξη της αισθησιοκινητικής, αντιληπτικής και γνωστικής ικανότητας.
Ο πιο σωστός και κοινά αποδεκτός τρόπο να πιάνουμε το μολύβι είναι με τα τρία δάχτυλα (αντίχειρας – δείκτης – μέσος) τα δάχτυλα δηλαδή που κάνουμε το σταυρό μας. Παρόλα αυτά υπάρχουν και άλλοι τρόποι πιασίματος του μολυβιού που είναι το ίδιο αποτελεσματικοί σύμφωνα με τους επιστήμονες. Είναι πολύ σημαντικό να πιάνουμε σωστά το μολύβι με όσο το δυνατόν λιγότερη πίεση στους μύες.
Είναι σημαντικό το παιδί από τη στιγμή που αρχίζει να πιάνει στα χέρια του μολύβι (ξυλομπογιά, μαρκαδόρο ή οποιοδήποτε αντικείμενο γραφής) να περάσει από όλα τα στάδια πιασίματος και να μην περιμένουμε να κρατήσει σωστά το μολύβι. Και είναι σημαντικό, γιατί βοηθάει στην εξάσκηση της λεπτής κινητικότητας και της γενικότερης ικανότητας του χεριού να πιάνει. Για το λόγο αυτό δεν πρέπει να πιέζουμε τα μικρά παιδιά να πιάνουν σωστά το μολύβι και να τα ζορίζουμε να το κρατήσουν όπως θέλουμε εμείς, αλλά να τους δίνουμε το χρόνο που χρειάζονται να προσαρμόζονται στο σωστό τρόπο κρατήματος του μολυβιού. Αν το παιδί μάθει να κρατάει λάθος το μολύβι (επειδή το πιέσαμε να το κάνει νωρίτερα) το πιθανότερο είναι πως μετά δε θα μπορέσει να διορθώσει το λάθος κράτημα του μολυβιού.
Για να μπορέσει ένα παιδί να πιάσει σωστά το μολύβι θα πρέπει να αναπτυχθούν οι μύες του στους ώμους και στα χέρια. Για να επιτευχθεί αυτό προτρέπουμε τα μικρά παιδιά να παίρνουν μέρος σε μια σειρά από δραστηριότητες αδρής κινητικότητας, όπως μπουσούλισμα, σκαρφάλωμα, σπρώξιμο, ώστε οι μύες στους ώμους και τα χέρια να δυναμώσουν , να γίνουν πιο σταθεροί και κατ’ επέκταση το πιάσιμο του μολυβιού να γίνει με πιο σωστό και ώριμο τρόπο.
Αν πιέσουμε το παιδί να κρατήσει το μολύβι «σωστά» πριν να είναι οργανικά έτοιμο, τότε το πιθανότερο είναι να το δούμε να πιάνει το μολύβι με περίεργους τρόπους, να μην μπορεί να κατευθύνει το μολύβι ή το μαρκαδόρο και έτσι να μην μένει ευχαριστημένο με το αποτέλεσμα που φέρνει. Απόρροια αυτής της δυσάρεστης κατάστασης είναι σταδιακά το παιδί να αποφεύγει να ασχολείται με ανάλογες δραστηριότητες και σε πολλές περιπτώσεις να φτάνει σε σημείο να τις αποστρέφεται.
ΤΑ ΣΥΝΗΘΕΣΤΕΡΑ ΣΤΑΔΙΑ:
fine-motor-grasp-development-with-names
1-2 ετων:
Το παιδί πιάνει το αντικείμενο γραφής με τη γροθιά του. Μοιάζει σαν να πιάνει ξίφος και μουτζουρώνει στη σελίδα χρησιμοποιώντας όλο το χέρι (από τον ώμο έως τα δάχτυλα).
fisted-grasp
2-3 ετών:
Το παιδί χρησιμοποιεί όλα του τα δάχτυλα για να πιάσει το εργαλείο γραφής αλλά ο καρπός είναι έτσι γυρισμένος, ώστε η παλάμη να κοιτάει προς τα κάτω. Τα παιδιά σε αυτήν την ηλικία έχουν αρχίσει να σταθεροποιούν τους ώμους τους, όποτε τώρα η κίνηση έρχεται από τον αγκώνα και κάτω. Σε αυτήν την ηλικία τα παιδιά είναι σε θέση να κάνουν μια ευθεία γραμμή ή μια καμπύλη.
palmar-grasp
3-4 ετών:
Τα παιδιά κρατούν τώρα το εργαλείο γραφής με 4 δάχτυλα και το κρατούν δημιουργώντας ένα τόξο μεταξύ του αντίχειρα και του δείκτη. Η κίνηση τώρα έρχεται περισσότερο από τον καρπό και την παλάμη, ενώ τα δάχτυλα κινούνται τώρα όλα μαζί. Σε αυτήν την ηλικία τα παιδιά συνήθως μπορούν να ενώνουν τελείες προκειμένου να σχεδιάσουν μια εικόνα, να σχεδιάσουν σε ζιγκ-ζαγκ καθώς και γραμμές που τέμνονται. Προσπαθούν επίσης να ζωγραφίσουν απλά ανθρωπάκια.
five-finger-grasp
4-6 ετών:
Τα παιδιά σε αυτήν την ηλικία συνήθως χρησιμοποιούν 3 δάχτυλα για να κρατούν το εργαλείο γραφής και μάλιστα τα τρία αυτά δάχτυλα λειτουργούν ως μια ενότητα. Τα σκίτσα των ανθρώπων γίνονται τώρα με περισσότερες λεπτομέρειες.
Όσο τα δάχτυλα που κρατούν το μολύβι αρχίζουν να κινούνται ανεξάρτητα, ο παράμεσος και το μικρό δάχτυλο αρχίζουν να στρέφονται προς την παλάμη, το άνοιγμα μεταξύ του αντίχειρα και του δείκτη-μέσου μεγαλώνει και το εργαλείο γραφής το κρατάνε πιο κοντά στη μύτη του, έτσι ώστε η γραφή να προέρχεται από τις άκρες των δακτύλων.
static tripod grasp
Tο τελικό στάδιο που είναι και ο απώτερος στόχος:
Dynamic Tripod Grip
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΒΟΗΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΩΝ ΧΕΡΙΩΝ
Σχοινάκι
Σπάσιμο των φυσαλίδων από το νάιλον που τυλίγουμε έπιπλα
Άδειασμα νερού από κανάτα σε ποτήρι. Όσο πιο δυνατό γίνεται το παιδί τόσο περισσότερο νερό μπορεί να έχει αρχικά η κανάτα.
Πιάσιμο διάφορων αντικειμένων με μανταλάκια
Στύψιμο σφουγγαριού
Κόψιμο με ψαλίδι
Να προσπαθεί να πιάσει μικρά αντικείμενα με την πιάστρα για τον πάγο
Πλαστελίνη (ιδιαίτερα όταν προσπαθεί αν την μαλακώσει και να την κάνει μια μπάλα)
Να περνάει χάντρες σε κορδόνι
ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΚΤΗΣΗ ΤΟΥ ΣΩΣΤΟΥ ΚΡΑΤΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΜΟΛΥΒΙΟΥ
Ικανότητα να χρησιμοποιούμε διαφορετικά ποσοστά πίεσης – Ελαφρύ άγγιγμα
Δράσεις για παιδιά:
Να προσπαθούν να πιάσουν εύθραυστα αντικείμενα (δημητριακά, ζαχαρωτα κλπ) με τα δάχτυλα ή με τσιμπιδάκι, χωρίς να τα διαλύσουν
Να ζωγραφίσουν σε χαρτί κουζίνας (και όχι σε κανονικό χαρτί) χωρίς να το σκίσουν
Να φτιάξουν ντόμινο με όσο το δυνατόν περισσότερα κομμάτια χωρίς να τα ρίξουν
Να παίξουν με σταγονόμετρο προσπαθώντας να ελέγξουν πόσες σταγόνες ρίχνουν
ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΣΤΡΟΦΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ
Δράσεις για παιδιά:
Να παίζουν με σβούρες σε διάφορα μεγέθη και να επιτυγχάνουν την περιστροφή τους
Να περιστρέφουν καρύδια ή αμύγδαλα (με το τσόφλι τους)
ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ ΤΩΝ ΜΕΡΩΝ ΤΟΥ ΧΕΡΙΟΥ
Δράσεις για παιδιά:
Βάζουμε στο χέρι του παιδιού νομίσματα και ζητάμε να μας τα δώσει πίσω ένα-ένα χρησιμοποιώντας τον αντίχειρα και το δείκτη χωρίς όμως να του πέσουν τα άλλα από την παλάμη.
ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ ΣΤΟΝ ΚΑΡΠΟ
Δράσεις για παιδιά:
Να τοποθετεί αντικείμενα που βρίσκονται σε κάθετη θέση το ένα πάνω στο άλλο (πχ επιτραπέζια παιχνίδια)
Να ζωγραφίζει – γράφει σε χαρτί που βρίσκεται όρθιο απέναντί του (καβαλέτο – πίνακας κλπ)
Να χρησιμοποιεί πλάστη για να ισιώσει μια μπάλα πλαστελίνης ή ζυμάρι (εδώ πρέπει να προσέχουμε τα χέρια να είναι ανοιχτά στο ύψος των ώμων και όχι κλειστά).
Πηγή: kindykids.gr