ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΠΑΙΔΙΩΝ...

ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΠΑΙΔΙΩΝ...
ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΜΕ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ " ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ"...

Σάββατο 7 Οκτωβρίου 2017

ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ...

Αυτές είναι οι Δημιουργίες μας που έγιναν το Σάββατο απο τους μικρούς μας καλλιτέχνες το θέμα μας είναι το φθινόπωρο ,έτσι χωρίς να χάσουμε χρόνο φτιάξαμε τα φύλλα του φθινοπώρου ...

Στη συνέχεια και αφού τελειώσαμε είπαμε να διαβάσουμε και ένα-δύο Παραμυθάκια ...

    Κάποια παιδιά όμως Συνέχισαν να Δημιουργούν:
    

   Και εδώ οι υπέροχες Δημιουργίες μας...
    

ΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ...

Τα τελευταία χρόνια το θεατρικό παιχνίδι έχει αρχίσει να κατακτά όλο και περισσότερο χώρο στον τομέα της εκπαίδευσης.

Με βασικό όπλο και εφόδιο τη μέθοδο του Λάκη Κουρετζή έχει καταφέρει να δρα ως ένα μέσο ψυχαγωγίας, μάθησης αλλά και εκπαίδευσης σε διάφορους τομείς της ζωής.
Η θεωρία του θεατρικού παιχνιδιού, ωστόσο, παραμένει άγνωστη για το ευρύ κοινό. Η δια του θεάτρου παίδευσις καθώς και η διαδικασία της εμψύχωσης δεν είναι ένα απλό παιχνίδι ρόλων. Πολλοί είναι εκείνοι που μιλούν για ένα θεατρικό παιχνίδι αποτελούμενο από ζωγραφική, εκμάθηση συναισθημάτων και εκπαίδευση σε κοινωνικές δεξιότητες. Ένα παιχνίδι, δηλαδή, που στοχεύει στο λογιστικό κομμάτι του ατόμου ενώνοντας διάφορες διαδραστικές ή βιωματικές δραστηριότητες.
Το θεατρικό παιχνίδι όμως δεν είναι αυτό. Η παιδαγωγική θεάτρου αναφέρεται σε μία συνεχή και δυναμική διαδικασία όπου ο στόχος διαμορφώνεται από την ομάδα. Η ανάγκη του ενός αποτελεί την ανάγκη της ομάδας και το αντίστροφο. Σε καμία περίπτωση ένα παζλ παιχνιδιών δεν αποτελούν το τόσο πολυφορεμένο θεατρικό παιχνίδι που τυγχάνει να ακούμε συχνά. Οι διαφορές ανάμεσα στη μέθοδο αυτή με πολλαπλούς όρους όπως τα παιχνίδια στο θέατρο, το δραματοποιημένο παιχνίδι, την ψυχοκινητική, τη βιωματική διαδικασία κ.α., είναι πολύ μεγάλες.Η διαφοροποίηση, λοιπόν, από τα είδη και τις μεθόδους που τυχαίνει να μπαίνουν ανεμπόδιστα κάτω από την ομπρέλα του θεατρικού παιχνιδιού αφορά ολους όσους ασχολούνται τόσο με τη γενική όσο και με την ειδική αγωγή και εκπαίδευση.
Στον τομέα της ειδικής αγωγής, ιδιαίτερα, το συνοθύλευμα αυτών των όρων με την λανθασμένη άποψη ότι τα παιδιά πρέπει να μπαίνουν για ακόμη μία φορά στη θέση του μαθητή, σε καμία περίπτωση δεν διέπει την ηθική, κοινωνική και παιδευτική διάσταση του θεατρικού παιχνιδιού. Η επικράτηση ενός Ιατροκεντρικού μοντέλου εκπαίδευσης ΑμεΑ σε συνδυασμό με την αυθαίρετη χρήση του «εμψυχωτής παιδαγωγικής θεάτρου και θεατρικού παιδνιδιού» έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία μιας διαστρεβλωμένης αντίληψης περί του τι προσφέρεται σε μια ομάδα θ. Παιχνιδιού.
Οι επαγγελματίες υγείας, λοιπόν, είναι καλό να γνωρίζουν τη χρήση του θεατρικού παιχνιδιού στην ειδική αγωγή. Είναι ευθύνη όλων να είναι ενήμεροι προτού προτείνουν στους γονείς την είσοδο ενός παιδιού σε μια ομάδα θεατρικού παιχνιδιού, όσο και το χώρο/πλαίσιο υλοποίησης αυτής. Η έγκυρη πληροφόρηση και η διαμόρφωση μιας προσωπικής άποψης περί του θέματος ίσως καταφέρει να διαφοροποιήσει τη μέθοδο παιδαγωγικής θεάτρου/ θεατρικού παιχνιδιού από τα υπόλοιπα προσφερόμενα προγράμματα που υπάρχουν σε πληθώρα.
Παναγιώτης Μπαρμπαγιάννης
Εργοθεραπευτής

Παρασκευή 6 Οκτωβρίου 2017

ΕΤΟΙΜΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΚΟΥΚΛΕΣ ΜΑΣ...


Αύριο Σάββατο 12:00 με 2:00 στο Θεατρικό μας Εργαστήρι  "Δημιουργικότητα" θα γίνει το Πρώτο μάθημα Εικαστικών, όπου με τους Μικρούς μας φίλους θα δημιουργήσουμε τις πρώτες μας κατασκεύες...

   
    

Τετάρτη 4 Οκτωβρίου 2017

Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ...




Σήμερα στο πρώτο μάθημα Μουσικοκινητικής , το θέμα που ασχοληθήκαμε ήταν η παγκόσμια ημέρα ζώων...
Μια μέρα ξεχωριστή για τους φίλους μας...

Έτσι τραγουδήσαμε τραγούδια που μίλαγαν για τα ζώα και παίξαμε παιχνίδια που αφορούσαν τους ξεχωριστούς φίλους...

Είπαμε ποιό είναι το αγαπημένο μας ζώω πως πρέπει να συμπεριφερόμαστε σ'αυτά και στη φύση γενικότερα...



Η Δημιουργία στη Δημιουργικότητα συνεχίζεται ... 

Δευτέρα 2 Οκτωβρίου 2017

ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΜΑΣ ΜΑΘΗΜΑ...


Η Δημιουργία στη Δημιουργικότητα ξεκίνησε με το πρώτο μας Μάθημα Θεατρικού Παιχνιδίου,
ελπίζω οι μικροί μας Ηθοποιοί να απολαύσαν το πρώτο ταξίδι φαντασίας και έκφρασης...
Ανανεώνουμε την συναντησή μας για την Τετάρτη 4 οκτωμβρίου στο μάθημα της Μουσικοκινητικής και ώρα 17:00 στο Θεατρικό μας Εργαστήρι ...

Αναλυτικά το Προγραμμά μας είναι

Δευτέρα: (απόγευμα )17:00 -18:00 θεατρικό Παιχνίδι

Τετάρτη 17:00 -18:00 Μουσικοκινητική  Αγωγή

Σάββατο 12:00 -2:00 ( πρωϊ) Εικαστικά...

Οι εγγραφές συνεχίζονται απο Δευτέρα - Παρασκευή απο 17:00 - 20:00
Και Σάββατο 12:00-2:00...

Κυριακή 1 Οκτωβρίου 2017

ΚΑΛΑΘΙΑ ΜΕ ΦΡΟΥΤΑ....

Zευγάρια..

Ακούγοντας το παραδοσιακό τραγούδι "μηλο μου κόκκινο "τα  νήπια   χορεύουν γύρω από τα χάρτινα φρούτα που έχουμε  κόψει στη μέση.
Μόλις σταματήσει η μουσική παίρνουν από ένα μισό και ψάχνουν να βρουν το άλλο μισό φρούτο τους .Έτσι σχηματίζουν ζευγάρια.Τα ζευγάρια  συζητούν  μεταξύ τους  για το αγαπημένο τους φρούτο  και το  παρουσιάζουν.

ΤΕΤΡΑΔΕΣ
Με την συνοδεία του ίδιου τραγουδιού  "μήλο μου κόκκινο"  τα νήπια χορεύουν με το ταίρι τους.Με το σταμάτημα της μουσικής βρίσκουν άλλο ένα ζευγάρι και σχηματίζουν ομάδα(τετράδα)
κάθε ομάδα φτιάχνει ένα καλάθι της και αποφασίζουν με ποια φρούτα θα γεμίσουν το καλάθι .
(τους βοηθάμε με ερωτήσεις για να μάθουν να καταμερίζουν εργασίες)
Δίνουν ένα όνομα στην ομάδα)



ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ
Κάθε ομάδα με τη σειρά της παρουσιάζεται στην ολομέλεια  της τάξης.Ένα παιδί αναλαμβάνει να συστήσει τα μέλη της ομάδας και το όνομα της.Παρουσιάζουν την τελική δημιουργία τους λέγοντας  μια μικρή ιστορία "πως βρέθηκαν τα φρούτα στο καλάθι"
Οι ιστορίες τους καταγράφονται και  η τελική τους δημιουργία αναρτάται στην τάξη

 με  τα φρούτα που μας έμειναν ...φτιάξαμε το ταίρι τους..


Τρίτη 26 Σεπτεμβρίου 2017

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΣΤΑΔΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ...

Tο παιχνίδι είναι πολύ σημαντικό για την ανάπτυξη των παιδιών. Γι’ αυτό το λόγο ειδικοί προσπαθούν να ταξινομήσουν το παιχνίδι εξελικτικά, ανάλογα δηλαδή με την ηλικία και το αναπτυξιακό επίπεδο του παιδιού.
Ο πρώτος ειδικός που έκανε τη διάκριση μεταξύ του συμβολικού παιχνιδιού, του παιχνιδιού εξάσκησης και του παιχνιδιού με κανόνες ήταν ο Jean Piaget (Piaget, 1951; Wood, 1998).
Ο Vygotsky, επίσης, ασχολήθηκε πολύ με το παιχνίδι, τονίζοντας πως μέσα από αυτό τα παιδιά μαθαίνουν και εξασκούν βασικές κοινωνικές δεξιότητες, μαθαίνουν πώς να αλληλοεπιδρούν, να παίζουν παιχνίδια ρόλων και πώς να ψεύδονται (Vygotsky, 1967). Θεωρεί, μάλιστα, πως το παιχνίδι έχει καθοριστικό ρόλο από τα πρώιμα στάδια ανάπτυξης του παιδιού και το συνδέει με τη ζώνη επικείμενης ανάπτυξης (zone of proximal development). Όπως εξηγούν οι Bodrova & Leong (2015), το παιχνίδι χρησιμεύει ως μέσον για την ανάδυση καινούριων γνωστικών/αναπτυξιακών λειτουργιών, δημιουργώντας ουσιαστικά τη ζώνη επικείμενης ανάπτυξης.