ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΠΑΙΔΙΩΝ...

ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΠΑΙΔΙΩΝ...
ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΜΕ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ " ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ"...

Δευτέρα 26 Ιουνίου 2017

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ...



1. Συνθετική παιγνιόδραση - η μέθοδος
2. Θεατρικό παιχνίδι
3. Κίνηση - σωματική έκφραση - έκθεση
4. Εμψύχωση ομάδας
5. Βασικοί στόχοι της μεθόδου
6. Το παιχνίδι ως θεραπευτικό εργαλείο ανάπτυξης & εξέλιξης
7. Το θεατρικό παιχνίδι στην εκπαίδευση - οργάνωση παράστασης
8. Θεατρικές τεχνικές (εκφραστικά μέσα - υποκριτική )
9. Μουσικοκινητική αγωγή...

1. Συνθετική παιγνιόδραση - η μέθοδος

Τεχνικές & προσεγγίσεις από:

- Θέατρο: Αυτοσχεδιασμοί, λεκτική & μη λεκτική επικοινωνία, συγκινησιακή μνήμη, ακουστική αντίληψη, σωματική δράση.
- Μουσική - μουσικοθεραπεία: Μουσική δημιουργία & ακρόαση, ήχοι & δονήσεις.
- Χορός - χοροθεραπεία: Σωματική επίγνωση & έκφραση, ενεργοποίηση αισθήσεων, κιναίσθηση, ροή, βλέμμα.
- Συνθετική ψυχολογία - συμβουλευτική: Ελεύθερος συνειρμός, ενεργητική ακρόαση, επικέντρωση στο εδώ & τώρα, ανάληψη ευθύνης, αύξηση ευθύνης, ανατροφοδότηση.
- Παιγνιοθεραπεία: Ενσωματικό παιχνίδι, παιχνίδι ρόλων.
- Δραματοθεραπεία: Μίμηση, κίνηση, καθοδηγούμενη φαντασία, συμβολισμοί.
- Εικαστική θεραπεία: Ζωγραφική, μάσκες, εικόνες, κολλάζ, ερμηνεία συμβόλων.
- Λογοτεχνία: Αφηγηματικές δράσεις, εικόνες, εκφραστικά μέσα, μύθοι & παραμύθια.


2. Θεατρικό παιχνίδι

Ασκήσεις επικοινωνίας & συνεργασίας
Ασκήσεις ενεργοποίησης & ανάπτυξης εμπιστοσύνης
Ανάπτυξη δημιουργικότητας
Τεχνικές έκφρασης
Τεχνικές έκθεσης
Λεκτική / μη λεκτική επικοινωνία
Τεχνικές ενεργοποίησης φαντασίας
Τεχνικές ενεργοποίησης αισθήσεων
Παντομίμα
Αυτοσχεδιασμός
Παιχνίδια ρόλων
Παιχνίδια με ήχους
Παιχνίδια λέξεων / λόγου / πνευματικά παιχνίδια
Παιχνίδια παρατηρητικότητας
Παιχνίδια με μουσική & κίνηση
Παιχνίδια γνώσεων / γρίφων
Παιχνίδια ταχύτητας & αντανακλαστικών
Τεχνικές καθοδηγούμενης φαντασίας
Ασκήσεις αυτοσυγκέντρωσης & χαλάρωσης


3. Κίνηση - σωματική έκφραση

Εξερευνώντας και γνωρίζοντας το σώμα μας, καλλιεργώντας την κίνηση των μελών μας και οριοθετώντας το, μαθαίνουμε μέσω αυτού, να εκφραζόμαστε.  Μαθαίνουμε να επικοινωνούμε, να ερμηνεύουμε τα συναισθήματα όπως αυτά παρουσιάζονται μέσα από τον αυθορμητισμό της κίνησης. Στο πρόγραμμα αυτό, θα ερευνηθούν τα χαρακτηριστικά & τα όρια της κίνησης και θα καλλιεργηθεί η συνειδητότητα του σώματός μας, με σκοπό να εκπέμπει το επιθυμητό νόημα και συναίσθημα.  Θα μελετηθεί το πώς η στάση του σώματος και οι χειρονομίες μπορούν να δώσουν διαφορετικά μηνύματα, να καθοδηγήσουν τον παρατηρητή, να επεξηγήσουν ή ακόμη και να ανατρέψουν τα εμφανή. Τέλος, θα δοθεί έμφαση στην άνεση της έκθεσης σε κοινό, της έκθεσης στην κριτική και της δημιουργικής αξιοποίησης αυτής.

Γνωρίζω το σώμα μου, γνωρίζω τον κόσμο
Ενεργοποίηση των αισθήσεων
Εγώ, εσύ, εμείς – προσωπική κίνηση, ομαδική κίνηση
Ασκήσεις ανάπτυξης εμπιστοσύνης
Χειρονομίες και νοήματα
Χειρονομίες και συναισθήματα
Το βλέμμα
Αναγνώριση του εύρους κίνησης του κορμού & των άκρων
Διαδοχή της κίνησης - Η ροή
Η δυναμική στην κίνηση
Απομόνωση
Κατεύθυνση & απόφαση
Η χρήση και η χρησιμότητα της αναπνοής
Ήχος και κίνηση
Η παύση χορεύει - κίνηση & ακινησία
Η μουσική και πώς μας επηρεάζει ψυχικά-συναισθηματικά-κινητικά
Η μουσική και πώς την χρησιμοποιούμε ως μέσο έκφρασης
Η έννοια της φόρμας.  Από τη μουσική στην κίνηση
Καθοδηγούμενος & μη αυτοσχεδιασμός
Η κίνηση και η αφήγηση. Το σώμα μας λέει μια ιστορία
Η έκθεση
Ο χώρος:  Άξονες & επίπεδα - ο χώρος που καταλαμβάνω - ο χώρος & η ομάδα - αξιοποιώντας το χώρο - επίγνωση του ατομικού & ομαδικού χώρου



4. Εμψυχωτική διαδικασία

Τι είναι εμψύχωση
Το παιχνίδι και η σπουδαιότητά του
Δημιουργία ομάδας: διάρκεια, μέγεθος & επιλογή μελών

5. Το παιχνίδι ως θεραπευτικό εργαλείο ανάπτυξης & εξέλιξης

Το παιχνίδι ως μέσο έκφρασης ιδεών & συναισθημάτων.  Ως μιας διαρκής διαδικασία μύησης και τροφοδότησης ενέργειας.  Το παιχνίδι ως εργαλείο για την καλλιέργεια της προσωπικής μας εξέλιξης.  Το παιχνίδι ως τρόπος ζωής.
Μέσα από τη βιωματική εμπειρία, δίνεται η δυνατότητα στον συμμετέχοντα να δοκιμάσει νέες συμπεριφορές, να μάθει να εκφράζεται ελεύθερα,να παρατηρεί, να αποδέχεται, να σχετίζεται, να συμφιλιώνεται με τις διαφορετικές πλευρές της προσωπικότητάς του.  Να ερευνά, να βιώνει & να μελετά μεθόδους που αποβλέπουν στην ανάπτυξη και την εξισορρόπηση όλων των όψεων της ζωής και στην εναρμόνισή του με το κοινωνικό και φυσικό περιβάλλον.
Η διαδικασία αυτή ενθαρρύνει την προσωπική εξέλιξη & τη διάθεση για αλλαγή και μπορεί να συμβάλλει αποφασιστικά στη βελτίωση της προσωπικής & επαγγελματικής ζωής του εμψυχωτή.
Στοχεύει να βοηθήσει τους συμμετέχοντες:

Να αναπτύξουν θετικούς τρόπους επικοινωνίας & έκφρασης
Να καλλιεργήσουν τη δημιουργικότητά τους
Να αναπτύξουν την ενσυναίσθηση
Να καλλιεργήσουν την επαφή με τον εαυτό τους & τους άλλους
Να ξεκαθαρίσουν τα σημαντικά
Να τροφοδοτηθούν με ενέργεια
Να εναρμονιστούν με τη ροή
Να διερευνήσουν την ποιότητα της κατεύθυνσης του βίου τους
Να ενδυναμωθούν μέσω της βιωματικής εμπειρίας νέων συμπεριφορών
Να ενισχύσουν μια θετική στάση ζωής μέσα απ' τη χαρά & το παιχνίδι
Να καλλιεργήσουν τη διάθεση για αλλαγή & ανάπτυξη που διαρκεί


6. Θεατρική διαδικασία

Βασικές γνώσεις & τεχνικές καλλιέργειας ομαδικής εργασίας
Επαφή με το σώμα, τη φωνή, το χώρο
Η δυναμική της γλώσσας του σώματος
Έκθεση
Προσαρμοστικότητα
Βασικές αρχές του συστήματος Στανισλάβσκι
Ρυθμός – χρόνος – φαντασία – χώρος
Δράση - φαντασία - συγκινησιακή μνήμη
Δοσμένες συνθήκες - το μαγικό εάν
Σωματική κίνηση & έκφραση
Πολλαπλή χρήση αντικειμένου
Μετάφραση του ερεθίσματος σε δράση – εκμετάλλευση του τυχαίου – ετοιμότητα στο λόγο και την κίνηση – ανατροπή – αυτοσχεδιασμός – ευελιξία ανάλογα με τις συνθήκες
Ανάλυση - σύνθεση ρόλου (χαρακτήρες & τύποι).  Εσωτερική & εξωτερική ζωή του χαρακτήρα
Προοπτική στο πλάσιμο του ρόλου
Βασικές ασκήσεις υποκριτικής
Εκφραστικά μέσα, κίνηση, ρυθμός, λόγος.  Χρονορυθμός στο λόγο - χρονορυθμός στην κίνηση
Ακουστική αντίληψη
Άρθρωση - προφορά - στίξη - αναπνόηχα
Τόνος - παύση - τονισμός - ένταση - χροιά
Ιδιότητες του λόγου - υγιεινή της φωνής
Βασικές ασκήσεις ορθοφωνίας
Κίνητρα για έρευνα & πειραματισμό


7. Εκπαιδευτική διαδικασία

Σχέση θεάτρου - εκπαίδευσης - παιχνιδιού
Η μεγάλη προσφορά του θεατρικού παιχνιδιού στην εκπαίδευση
Το θεατρικό παιχνίδι στις διάφορες βαθμίδες εκπαίδευσης
Το θεατρικό παιχνίδι σαν μέσο διδασκαλίας
Παραμύθι - ένα εκπαιδευτικό εργαλείο για την καλλιέργεια τεχνικών αφήγησης & μετάδοσης γνώσης
Δραματοποίηση παραμυθιού
Οργάνωση παράστασης

Φτιάχνοντας το δικό μας έργο - τεχνικές δημιουργικής γραφής, αξιοποίηση της διδακτικής ύλης ως πρωτογενές υλικό για παράσταση
Προσαρμογή ενός θεατρικού έργου σε συγκεκριμένη ομάδα
Αξιοποίηση της δυναμικής της ομάδας, διανομή ρόλων, διαχείριση εντάσεων, κατανομή δραστηριοτήτων, προγραμματισμός εργασιών, πρόβες
Παρουσίαση: σκηνογραφικές & ενδυματολογικές προτάσεις, αξιοποίηση χώρου & τεχνικού εξοπλισμού, προσκλήσεις, προγράμματα
Αξιολόγηση της διαδικασίας: επιβράβευση, συναισθηματική διαχείριση της κοινής προσπάθειας, ανταλλαγή εμπειριών


8. Μουσικοκινητική αγωγή

Μουσικοκινητική αγωγή για όλες τις ηλικίες
Το σώμα μας ως μουσικό όργανο
Σύστημα -Orff
Ρυθμός – ρυθμική αγωγή
Ο χώρος
Σχηματισμοί στο χώρο
Θέματα έκθεσης και συστολής
Θέματα δημιουργίας μουσικοκινητικής παράστασης μικρής διάρκειας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου