Ήδη οι νηπιαγωγοί σε κάθε σχολείο έχουν ξεκινήσει για την ανεύρεση του έργου, βάσει του οποίου θα δημιουργήσουν τις χορογραφίες και γενικότερα τη σκηνική παρουσία των παιδιών. Καταιγισμός ιδεών μεταξύ των συναδέρφων για το έργο, τις στολές, τα σκηνικά και τη παρουσία των παιδιών είναι το θέμα αυτής της περιόδου. Σε αυτό το άρθρο θα σας παρουσιάσουμε μερικά tips για τη σκηνική παρουσία των μικρών μας φίλων.
Νούμερο 1:
Αφού καταλήξετε στο έργο, φροντίστε να εμπλουτίσετε τη γιορτή με όμορφες (ανά ομαδούλα παιδιών) χορογραφίες, πέρα από το ποίημα ή το κειμένο. Τα παιδάκια που δυσκολεύονται ή ντρέπονται να πουν ένα ποίημα, θα ήταν πιο εύκολο για αυτά να μιμηθούν κινήσεις!!!
Νούμερο 2:
Προτού ξεκινήσετε πρόβες, βεβαιωθείτε πως έχετε καταγράψει τη χορογραφία βήμα- βήμα και ανά ομάδα παιδιών. Αν ξεκινήσετε τις πρόβες, έχοντας αμφιβολίες, υπάρχει μεγάλη περίπτωση να αγχώσετε και να μπερδέψετε τα παιδιά!!!
Νούμερο 3:
Τα παιδιά νιώθουν μεγάλη αυτοπεποίθηση στις απλές εντολές ενώ στις σύνθετες όχι, όταν μαθαίνουν μια χορογραφία. Χρησιμοποιήστε λέξεις όπως: πάνω, κάτω, κύκλος, στροφή, στα γόνατα.
Επίσης, αν επιθυμείτε να δημιουργήσετε ζευγάρια για να χορέψουν, αντί να λέτε μπρος και πίσω (κάτι το οποίο δημιουργεί σύγχυση για το ποιος θα πάει πίσω και ποιος μπρος), χρησιμοποιήστε τη λέξη αγόρι και κορίτσι. Έτσι, κάθε φορά ανάλογα με τη λέξη που θα χρησιμοποιήσετε, το αντίστοιχο παιδί θα πηγαίνει μπροστά.
Επιπλέον, αντί για δεξιά ή αριστερά (τα παιδιά αυτής της ηλικίας δυσκολεύονται ακόμα σε αυτό τον προσδιορισμό), δηλώστε ένα οπτικό σημείο αναφοράς για το δεξιά και το αριστερά. Για παράδειγμα, αν στα δεξιά τους είναι τα κάγκελα του σχολείου, η εντολή είναι «κάγκελα» και αν αριστερά τους είναι το σχολείο η εντολή είναι «σχολείο» (σε περίπτωση που η γιορτή είναι στην αυλή).
Νούμερο 4:
Μπορείτε να δώσετε στα παιδιά διάφορα αντικείμενα, με τα οποία θα μπορούν να δημιουργήσουν μια ωραία χορογραφία. Τέτοια αντικείμενα είναι τα στεφάνια, οι κορδέλες, οι μπάλες και οποιοδήποτε αντικείμενο βάσει της στολής τους. Συνεπώς, μια ομάδα παιδιών που θα κρατάει μπάλες στα χέρια θα μπορεί να κάνει μια όμορφη χορογραφία με τις εξής εντολές: Μπάλα ψηλά, μπάλα χαμηλά, στροφή με μπάλα ψηλά, μπάλα προς τα κάγκελα και σχηματισμός κύκλου με τις μπάλες ψηλά.
Νούμερο 5:
Χρησιμοποιήστε χαρτοταινίες σε διαφορετικά χρώματα. Κολλήστε ένα μικρό σημάδι χαρτοταινίας στο δάπεδο της σκηνής. Τα παιδάκια που δυσκολεύονται να θυμηθούν τη θέση τους, με αυτό τον τρόπο θα μπορούν να βοηθηθούν, αρκεί να αναγνωρίζουν τα χρώματα!!
Νούμερο 6:
Χρησιμοποιήστε ένα τύμπανο (ή κάτι αντίστοιχο) για να σημάνεται την ώρα «αλλαγής». Είναι πολύ βοηθητικό για τα παιδιά να σας βλέπουν κατά τη διάρκεια της γιορτής. Καθίστε μπροστά μπροστά εφόσον είναι εφικτό με ένα τύμπανο στα χέρια. Κάθε φορά που χτυπάτε το τύμπανο τα παιδιά θα αλλάζουν κίνηση. Καλό θα ήταν να εργαστείτε με αυτό το τρόπο και στις πρόβες, έτσι ώστε τα παιδιά να δουν που κάθεστε.
Νούμερο 7:
Διαδραστικό θέατρο. Μην το φοβάστε!!! Είναι μια πολύ όμορφη πρόταση. Τοποθετήστε διάφορα μικρά σκηνικά (π.χ. πλακάτ με κάποια έννοια) ανάμεσα στο κοινό σε εμφανή σημεία. Και ως δρώμενο μπορούν κάποια παιδιά να μπουν μέσα στους θεατές και να τα φέρουν στη σκηνή για να ξεκινήσει η χορογραφία. Αν κάποιο παιδάκι ξεχάσει κάποιο, με το μικρόφωνο τα παιδιά μπορούν να ρωτήσουν το κοινό «Βλέπετε κάποιο άλλο πλακάτ; Αν η απάντηση είναι θετική μπορούν να πάνε να το πάρουν, αλλιώς ξεκινάνε τη χορογραφία τους κανονικά!!! Στις πρόβες θα τους έχετε πει πού θα είναι τα πλακατ!!!
Εύχομαι να δημιουργήσετε μια φαντασμαγορική θεατρική περιπέτεια!!!
Καλό Καλοκαίρι!!!
Αθηνά Παππά
Νηπιαγωγός
Νηπιαγωγός